onsdag 2 november 2011

Körsbär i december

Så här är det. Kanske.
Jag kanske inte alltid gör allt efter boken. Jag kanske inte ens öppnar boken ibland. Jag kanske låter känslorna styra för ofta. Jag kanske är för spontan. Jag kanske tänker efter bara när det är riktigt, riktigt, riktigt überviktigt. Liv eller död, type of thing. Kanske. Eller så tänker jag efter, fast kommer till slutsatser som är mer ovanliga än körsbär i december. Därav dras kanske slutsatsen att jag inte tänkt alls, fast intet vore mer felaktigt.

Jag har lärt mig att det man ångrar mest i livet, verkligen är det man lät bli att göra när man hade tillfälle. Därför, kanske det händer att jag helt enkelt låter bli att tänka på det-värsta-som-kan-hända och istället bara gör. Ofta leder det till riktigt bra saker. Det där värsta-som-kan-hända, det händer så ytterst sällan att det är ingen mening att ta med det i beräkningen ens. Nittionio gånger av hundra är det så att följderna blir förvånansvärt trevliga.

Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar