fredag 18 november 2011

Tekniktrassel

Min laptop är på data-akuten. Den ville inte ladda i sig ström, så när jag kommit hem igår (ja, inte riktigt på en gång) körde jag iväg den på reparation. Jag är så tacksam över att jag har vänner som vill hjälpa mig med både det ena och det andra. Ni betyder mycket!

Summa summarum körde jag 42 mil igår: Härnösand - Birsta - Fredrika - Åsele - Fredrika. Om någon har lust att bokföra mina mil bakom ratten.

När jag inte har tillgång till min kära bärbara dator, inser jag hur beroende jag är av den. Bortsett från den lilla detaljen att jag har en uppsats att komplettera innan nästa fredag, så kan det ju vara trevligt att hålla sig lite a jour med omvärlden. Banken är också en bra sida att kunna besöka. Där löste jag dock problemet genom att ladda ner en applikation till mobilen. Fiffigt värre!

Just nu sitter jag på jobbet och skriver. Dock ej under arbetstid. Även här är tekniken emot mig just nu. jag kommer inte åt min användare i nätverket, så jag måste låna en kollegas användare för att kunna logga in i systemet och använda datorerna. Men, det funkar ju det också, bortsett från att jag inte kommer åt min jobbmail.

Så, om jag är frånvarande i helgen beror det på att jag inte haft lust att gå och sätta mig på jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar