tisdag 19 mars 2013

Ja, jag är överkritisk.

Ja, jag är kritisk i överkant.
Ja, jag skriver betydligt mindre sakligt än jag gjort i en del tidigare inlägg.
Ja, jag sänker mig till en nivå jag oftast ej brukar ligga på.
Jag vet det.
Jag har nämligen försökt alla andra sätt. Förgäves.

Det påstås ju att man ska tala med bönder på bönders språk och med de lärde på  latin.
Jag försöker med de språk jag kan...

Men, det finns ingen anledning till att oroa sig över mitt affektbloggande.
Det är tämligen snabbt övergående.

Och ja, jag är överkänslig mot personlig kritik ibland.
Men, det är ingen nyhet för de som känner mig väl.
Även det är övergående, om än ej lika snabbt.

Inget av det spelar väl egentligen någon roll?
Vad och hur jag skriver lär knappast förändra världen.




2 kommentarer:

  1. Klart det matters!
    Du är ingen ko!
    Du är intelligent!
    En annan människas åsikt är bara just det - en åsikt. Inte sanningen om hela din person. Ta inte in det i dig.

    (Gud vad lätt det är att ge råd, sådär från sidan, blickande in! ;P)

    SvaraRadera