tisdag 19 mars 2013

Norrland är hemma hos mig nu

Boken alltså.
I övrigt är väl Norrland alltid hemma hos mig. Eller, jag är hemma i Norrland.
Beroende på hur man vill se saken.
 













"Po Tidholm, född 1971, är journalist och kulturkritiker. Under nittiotalet etablerade han sig som en av sin generations mest mångsidiga röster i bland annat Dagens Nyheter, SR och SVT. Från sin gård i Hälsingland är han fortsatt verksam som medarbetare i diverse riks- och lokalmedier.
Norrland samlar han sina viktigaste texter om dagens Norrland och uppväxtens Hälsingland från dagspress och magasin."

Citatet är hämtat från Teg Publishing, som har gett ut boken. Läs mer om den här. 

Jag har hört många uttala sig positivt om den här boken, så jag ser fram emot att läsa den.
För övrigt slog det mig att färgsättningen påminde om något. Det tog en stund innan jag kom på vad den påminde om.











2 kommentarer:

  1. Du får berätta vad Du tycker om Norrland ifall det är något jag ska läsa eller inte...

    SvaraRadera