onsdag 27 mars 2013

Tyck till

Jag har nyss skickat in en "Tyck till" på vk.se. Poängen med den är att eftersom jag är en av de "officiella representanterna" för Södra Lapplands S-förening, så försöker jag visa att vi är ej ute efter att sätta någon enskild i skampåle. Vi vill verka för rättvisa, bland mycket annat.

Det jag skrev var detta:

Jag gläds åt engagemanget rörande kommunens väl och ve.
Lite fascinerande är det att så många väljer att vara anonyma.
Men, man gör som man vill. Hoppas jag.
Hur det nu än är med den här "Fredrikafrågan", så vill jag försiktigt påpeka att det ej är kommunalrådet ensam, eller personligen, som vare sig har satt igång detta, eller ensam drivit igenom det. Att han ej försökt sätta stopp för förändringarna, det må vara. Men, det är lite orättvist att enbart lägga ansvaret på honom. Det var sexton stycken som röstade för en förändring av Fredrika skola.
Med det önskar jag er en trevlig påskhelg.

Så lyder texten som jag förmodar snart kommer att synas här.

Om det nu skulle vara någon som undrar över vilka de där sexton är, som det tjatas om (fler än jag har nämnt det), så ligger det en bild här nedan på ledamöterna som var närvarande på Åsele kommunfullmäktiges sammanträde 26 november 2012.
Kopierat från protokollet, som är offentligt.
(Bert-Rune Dahlberg och Katrin Wicén röstade med oppositionen, dvs emot förändring av skolan.)




1 kommentar:

  1. Men det är ändå PL som antingen är knäpp tyst eller ploppar ur sig grodor o motsägelser .... Fast självklart är det styret på 16 st som i slutänden har ansvaret. Hoppas de vaknar upp!
    /ML

    SvaraRadera