fredag 1 mars 2013

Upp till kamp emot kvalen

Jag tog mig friheten att skriva om en sångtext. Det händer att jag gör sånt. Jag valde en av arbetarrörelsens kampsånger. Jag tyckte att den passade. Halva refrängen är orginal. På förekommen anledning fick de två raderna stå kvar.


Melodi Internationalen

Ta och vakna nu kommunkamrater
och se åt vilket håll det bär
Så här gör inga demokrater
Snart så lever vi i misär
Faller en så faller snart vi alla
Vad ska nästa förändring bli?
Med sång så vill jag sammankalla
ett upprop för ett bättre liv!

/:/Upp till kamp emot kvalen
Sista striden det är
Ty invånarantalet
det sjunker när de skär! /:/

Så samlas nu kommunkamrater
och låt oss kämpa för vår bygd
Vi vill ju ändå samma saker
Att få verka och leva tryggt
Sluta bromsa mitt i uppförsluten
Våga satsa på vår kommun!
Riv upp de märkliga besluten
och låt kommunen växa nu!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar