söndag 28 april 2013

Jag skriver

Ja, det var väl knappast någon nyhet. Det jag menar är att jag skriver, vilket innebär att jag stundom är mer okontaktbar än vanligt (om detta nu verkligen är möjligt).
Å andra sidan betyder det även att jag mår hyfsat bra, eftersom det är det här det är tänkt att jag ska göra. Skriva.
När jag skriver, om saker som jag känner något för, då befinner jag mig i det där mellanrummet där inget annat existerar. Även när jag gör något annat skriver jag i huvudet, går igenom texten jag redan har på pränt, omformulerar, lägger till och tar bort och kommer på saker som jag vill ta reda på mer om så att jag kan skriva om det också.
Däremot försvinner en del annat ur tankarna. Så om jag är mer glömsk och förvirrad än vanligt, så beror det förmodligen på detta. Eller på åldern.

Ja, det var väl bara det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar