torsdag 11 april 2013

Vart är vi på väg?!

Man kan väl för tusan inte lagstifta om kvotering?! Vad i hela fridens namn har folk för sig på riksnivå i det här partiet jag är med i? Läs här vad som sades mer av Damberg förra fredagen. Han sa bland annat "..jag utesluter inte lagstiftning för att få in fler kvinnor i bolagsstyrelserna... Vi är inte rädda för kvotering"

Det är ju vansinne!
Rätt man på rätt plats är ibland en kvinna. Utan kvotering. Med erforderlig kompetens. Likväl som rätt kvinna på rätt plats ibland är en man. Utan kvotering och även där med erforderlig kompetens.

Å andra sidan verkar det ju fasligt svårt att få till just det.
En kvinna som hävdar att det är bra med kvotering finns att läsa om här. Men, jag menar...det börjar med en bolagsstyrelse och slutar med...vadå? Snart ska vi väl kvotera in både den ena och andra såväl här som där. Oavsett lämplighet och kompetens.
 
Jag tycker förresten också att det är vansinnigt att låsa fast månader i föräldraförsäkringen till respektive förälder. När vi nu ändå är inne på det där med att det ska fördelas lika.
Man må väl ändå få göra som man vill?!

Nej, i det "nya Sverige" ska vi tvinga medborgarna till såväl jämställdhet som jämlikhet.
Det låter ju sunt. Eller inte.

Jaja, vi är visst bäst i världen i alla fall. Åtminstone om man ska tro amerikanska forskare.
Läs mer om det här.

För övrigt har jag svårt för tidningar som är rosa.
Även om jag är medlem i ett parti som har drag av den färgen.
Ja, jag får tycka vad jag vill.
Om ni har glömt min syn på socialdemokratin, så skrev jag om den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar