torsdag 31 mars 2016

Det där med dagstidning

Jag har en sådan numera. som oftast ligger i brevlådan om morgonen. Det är ytterst sällan jag haft dagstidning genom åren. Jag gillar papperstidningen. Men, det är inte varje dag jag orkar läsa den och då faller ju lite av poängen med att prenumerera.
Kostar pengar gör det också. Nu hade jag sån tur att jag fick en prenumeration i julklapp.
Men, likväl. Jag orkar inte alltid. Till skillnad från ids, har lust att, vill. Det har med mående och energi att göra och om du inte förstår hur det fungerar, då får jag gratulera. Då har du alltså sluppit uppleva något liknande.

Saker jag aldrig läser i tidningen är nyheter om elände, vilket gör att det ibland går rätt fort att ta sig igenom blaskan. Jag läser heller aldrig under rubriken "Folk man talar om", där det radas upp vilka som tagit en eller annan akademisk examen, vilket är för mig fullkomligt ointressant.

Den mest intressanta nyheten i dagens tidning var den om att det planeras att man här i länet ska få tillgång till sin patientjournal via Internet. Fast endast med info från år 2000 och framåt.
Uppsala började med det för ett tag sen. Där blev det många invändningar mot förfarandet. Främst från läkarfacket..

Mina favoriter i tidningen är dessa.


2 kommentarer:

  1. Jag har hört att de släppt en del journalen i Stockholm också så jag har minsann testat på mina vårdkontakter men det fungerade inte. Det var med lite skräck i kroppen jag klickade mig fram till att få se mina journaler. Kanske man blir väldigt upprörd.. Men nu fick jag ju inte veta. Jag har länge funderat på begära ut dom ändå men det är klart att det är bättre om det inte kostar pengar som det ofta gör idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kostar det mer än kopieringskostnaden är det galet.

      Radera