fredag 8 april 2016

Kuriosa

När man inte ser på tv-program, överhuvudtaget, slår det en ibland hur mycket tv-tittande det är bland människor.

Jag tror inte att folk riktigt förstår, när jag säger att jag inte ser tv. Men, jag gör ju verkligen inte det. Jag har de senaste två åren inte sett ett enda tv-program här hemma.
Jag har tv, telefoni och internet via Telia. Tyvärr.
Där vi bor kan vi inte få högsta bredbandshastigheten som Telia erbjuder, av någon anledning, och att försöka se tv är ett skämt. Inget direkt roligt sådant.
Alltså ser vi inte tv.
Men, enda gångerna vi saknar det är väl när Skellefteå spelar hockey.
Vi ser på serier och filmer på Netflix och slipper reklamen - fast Netflix och onlinespel samtidigt funkar inte, så då prioriterar jag ett av sonens intressen framför mitt eventuella slötittande. Sonen kollar Youtube ibland.
Helt okej.

Mindre okej är att jag borde säga upp kanalabonnemanget när det ändå inte används. Men, då måste man ju ringa.
Jaja, en vacker dag.

Jag lyssnar inte på radio heller, särskilt ofta. Det händer ibland, främst i bilen, och då oftast P1.

Jag lyssnar inte på musik (Ja, någon gång i kvartalet kanske..en liten stund), jag kollar ytterst sällan (inte ens varje månad) videoklipp (oavsett innehåll) och jag lyssnar aldrig på poddradio. Ljudböcker skulle aldrig falla mig in.

Det är fascinerande hur lite folk faktiskt förstår det. Jag kunde lika gärna säga att jag kommer från en annan planet.

Och det är lika fascinerande hur många gånger folk inleder en konversation med "Såg du...?" eller skriver och kommenterar det ena eller andra tv-programmet på sociala medier.

Vad skulle folk prata om idag om de inte hade tv-program att hänvisa till?
Senaste Youtubeklippet?








2 kommentarer:

  1. <3 Haha jag tänker inte ta åt mig även fast jag kommenterade ett tv-program nyss. Jag har förmågan att prata om och tänka på annat trots det. Det jag kan tycka om med tvn nu för tiden är att knäppa på den och inte veta vad som sänds. Jag tycker att efter mycket serietittande på bla netflix är det så trist att bara titta på det man väljer själv. Fast det är ofta ett kortvarigt nöje eftersom det inte visas så mycket bra på tv.

    SvaraRadera
  2. Ser ju på tv, väljer vad jag vill se, spelar ju in de program jag följer... typ tv serier.
    Skulle dock ytterst sällan kommentera eller berätta om tv program,
    med mitt selektiva minne är det inte lönt, jag kommer ju sällan ihåg vad det jag såg igår kväll heter, om det nu inte är "känd" tv serie som gått i typ 1oo år som t ex CSI ;-)

    Ljudbok, never in my life.

    Dock ser jag numera väldigt ofta på nyheterna,
    inte för att det är så intressant,
    som just för min hjärna, försöker hålla mig informerad om vad som händer, när Elin frågar om varför och hur, vill jag ha en aning om vad hon pratar om å kunna ge svar.

    Ha en sån bra lördag Du kan <3

    SvaraRadera